21 Ağustos 2023 Pazartesi

bir selefinin çelişkileri

nisan 2023'te twitterdan tanıştığımız ahmet hüsrev @ahmethusrev17 adlı şahısa sürekli hocam deyip saygılı davranmama rağmen tweetimi alıntılayıp "zeka özürlü" demiştir. 


mutezile akaidinde tanrı 5 duyu organıyla idrak edilmez. örneğin tanrı'nın tadına bakılmaz, tanrı'nın kokusu olmaz, tanrı'ya dokunmak imkansızdır çünkü o cisim değildir. tanrı akılla bilinen bir şeydir. tanrı renkli bir cisim olmadığı için görülmez aynı zamanda. bu mantığın bir gereğidir. fakat ne yazık ki düşük IQ'lu bu arkadaşa göre tanrıyı görmemek tanrı için bir kusurdur. halbuki tanrının görülmesi bir kusur olacaktır zira o cisim değildir. biz de bu arkadaşın sorusunu kendisine geri çevirelim: "selefi inancına göre tanrı koklanmaz, inandıkları tanrı o kadar aciz ki kendisini kullarına koklatamıyor." 

dikkat edin nasıl da yalan söylüyor: "selefilere göre allah mekandan münezzehtir." sıkışınca böyle söylüyorlar, 5 dakika sonra tekrar mekan isnat etmeye devam ediyorlar. allah mekandan münezzehtir diyenlerle dalga geçiyorlar. 
bu şaşkın armut, 7 mayısta "allah mekansızdır." demişti 13 mayısta ise dalga geçiyor "mekandan münezzeh" tabiriyle...
19 nisanda şahıs allah'ın mekansızlığını vurguluyor.

biraz sıkıştırınca "ALLAH GÖKTE SÖZÜ MECAZ DEĞİL HAKİKATTİR" demeye başladı. yani kafayı yersiniz kafayı. 

hem allah mekansızdır hem de göktedir. bu gök kelimesi de mecaz değildir hakiki anlamda göktür. 
işte şimdi gerçek yüzü ifşa oldu. akıl yürütmek bidat diyenler ne hikmetse taraftar çekmek için akıl yürütmeye başladı. allah'ı tenzih etmek için akıl yürütseniz suç bunlara göte.
gerçek yüzleri tam olarak budur. pozitivist, materyalist, dehri kafasında yaşıyorlar. sadece maddi varlıklar varmış tam naturalist kafası. 
allah gözüyle görür ifadesi hiçbir kitapta geçmiyormuş yalanmış 😁 o sırada ibni teymiyenin akidetül vasitiyye kitabı:

bakın şimdi ibretlik yere geldik. rasulullah: "insanlara akıllarının alacağı kadarıyla konuşun" demiştir. yani allah gibi soyut bir varlığı bir insanın anlayacak kapasitesi yoksa onun idrakine uygun şekilde anlatmalısın çünkü yaratıcıya ibadet etmek her kulun hakkıdır, vazifesidir. ayrıca 1400 sene önce çölde yaşayan insanlar ile bizlerin bilgi birikimi aynı seviyede olamaz. bizler sahabeden çok daha iyi anlıyoruz kuranı. örneğin zariyat 47.ayeti ashab anlamıyordu biz ise şimdi manasını çok daha iyi biliyoruz bilim sayesinde. dolayısıyla rasulullah'ın o zaman arap aklına uygun şekilde bir şey söylemesi hakikatin ta kendisi değildir bilakis onların akıl seviyesine uygun mecazi anlatımlardır. 

mesela cariye bir kadın, allah'ı yerdeki putlar mı zannediyor yoksa gökte mi tasavvur ediyor? rasulullah ona allah nerede diye sorarak putperest mi müslüman mı olduğunu öğrenmek istemiştir. cariye öyle bir alt seviyedeki allah yerdeki putlar değil o mekan haricinde demeye aklı yetmediginden o yerde gördüğü putlar haricindedir göktedir diye yanlış bir şekilde allah'ı bilmesi bile onun mümin olduğunu gösterir çünkü onun kapasitesi o kadardır. 

bakın söylediklerime itiraz olarak ne yazdı 😂 
sen nasıl ashaba öyle dersin cart curt.


"allah, kuranı o dönemdeki insanların zihinlerindeki tanrı olgusuna uygun olarak indirmiştir." 😁😁 bre cahil bre zırcahil bre çelişki yumağı bre IQ'su düşük... bizim iddia ettiğimiz şeyin aynısını kendin söylediğin bre okuduğunu anlamaktan aciz selefi bre mantık cahili bre idrak yoksunu... 


sıkışınca "mekandan münezzeh" diyorlar 5 dakika sonra ise biz "mekandan münezzeh" dediğimizde dalga geçiyorlar. hayır mekandan münezzeh değil gökte diyorlar. yaw gökte değil allah, mecaz bir ifade bu dediğimizde hayır mecaz değildir diyorlar. bunlara cahil demek az kalır. bunlar müslüman falan değiller. kafirlik yapıyorlar. suyu bulandırıyorlar. 

ses çıkaran maddi allah 🙄 

bunlar PUTPERESTTİR arkadaşlar. maddi bir allah'a inanıyorlar. aklımızla da dalga geçiyorlar. "mekandan münezzehtir allah" dedikten sonra münafıklık yapıp "hayır değildir göktedir bu söz de mecaz değil hakikaten göktedir." diyorlar.


aptal da sensin cahil de sensin rezil de sensin.